Genfi Autószalon - Az átlagembernek szóló autók 2.
A Mercedes A osztállyal zártuk az első részt, maradjunk még a csillagos márkánál, mert jó pár újdonságot bemutatott Genfben.
A teljesen új CLS Mercedes mellett, az AMG is lerántotta a leplet a négyajtós kupéjáról. Az AMG GT négyajtós Coupé abban különbözik a CLS-től, hogy a karosszériája belül jóval több erősítést tartalmaz. Ezen felül jóval erősebb motorokkal szállítják és a tervezését nem a Mercedes, hanem az attól elkülönülten dolgozó AMG végezte.
Nem vesznek el egymás elől vevőket, mert az AMG négyajtósa a Porsche Panamera vevő körét célozza meg, mivel az alapverzió is 435 lóerős, a skála másik végén a 639 lovas csúcsmodell áll. A csúcsok csúcsa, a Mercedes-Maybach S is elvesztette a nemlétező ráncait.
Mivel rettenő mód pörög a suv piac, ezért kicsit csodálkozunk, hogy a Peugeot nem szántotta be az 508-at, hanem kijöttek egy vadonatúj modellel. A kényelmes és elegáns autó azokat célozza meg, akik nem akarnak suvba átülni, és a hagyományos értékeket kedvelik.
Fontos esemény volt még, hogy a Partner is megújult, ezentúl Rifter néven kell keresni.
Kijött egy széria közeli 4x4-es tanulmány is belőle, ezzel párhuzamosan színre lépett az új Berlingo is. A következő Opel Combo már nem Fiat Doblo alapú lesz, hanem az előbb említett páros technikáját kapja.
Az Opel a franciák új márkája, mivel nincs friss modelljük és a rendkívül sokba kerülő tanulmányt sem építettek, költség csökkentési okokból kihagyták a genfi mustrát.
A Škoda az új Fabiát hozta el Genfbe, itt az "új" szót érdemes idézőjelbe tenni, mert megcsinálták a cseh kisautón a legutolsó frissítést. Ezért tűntek el a belőle a dízelmotorok, az oka leginkább az, hogy a kisautóban a vevők minimális százaléka választotta az öngyújtós erőművet.
A végére maradt a szintén felfrissült Toyota Aygo, ennél nagyobb dobást jelent az új Auris, amely első körben csak a külsejét és a technikáját villantotta meg. Ez az a Golf konkurens, amire érdemes lesz várni, mert az újdonság már a Toyota új padlólemezére épül, jön majd a kétliteres, keveset fogyasztó szívómotor és az erősebb, kétliteres benzin motoron alapuló hibrid, friss fejlesztésű fokozat-nélküli váltó és más technikai finomság. A legjobb benne, hogy az autó külseje izgalmas és kívánatos.
A Mazdának is volt köze a Toyota Auris új erőművéhez, ugyanis ők is segítették a fejlesztését. A Mazda standon a ráncfelvarráson átesett 6-os jelentette az újdonságot, a nagyon várt, igazán úttörő technikát felvonultató hármas még nem landolt.
Benedek Attila
Fotó: gyárak