Genfi Autószalon – Az átlagembernek szóló autók 1.

Nemrég számoltunk be a genfi szalon koncepció autóiról és a sportautókról, most azokból a premierekből lesz szemezve, amelyek az átlagembernek szóló autók.
Genfi Autószalon – Az átlagembernek szóló autók 1.

Az egyik legnagyobb durranás az Audi A6 volt, amelyen már az új típusjelzések voltak láthatók. Akik nem nyújtózhatnak addig, hogy az A8-ast megvásárolják vagy túl nagy nekik a csúcslimuzin, azoknak szól az A6. A technika magas színvonalú, landolt a motortérben a 48 voltos lágy hibrid rendszer, ami növeli a motorok nyomatékát és javítja a takarékosságot. A dízel botrány nagyon nem hatotta meg az ingolstadti márkát: a háromliteres dízel természetesen a kínálat része maradt.

Az Audi egyik vetélytársa is Genfben debütált, a Volvo itt rántotta le a leplet a V60-as kombiról, amely az XC90, S90, V90, XC60 padlólemezére épült. Elegáns, visszafogott skandináv formaterv, nagy csomagtartó, jó variálhatóság a jellemzője a svéd újdonságnak. Az új Volvónál a megszokott négyhengeres motorokat használják.

A márkához tartozó Polestar itt leplezte Európában az első modelljét, amely a Polestar 1 névre hallgató elektromos kupé. Az autót a szépsége mellett a ritkasága miatt is keresni fogják, mert évente ötszáz példány készül a 600 lóerőt és 1000 Nm-t teljesítő hibrid kupéból.

A szalon egyik nagy attrakciója egy hazai újdonság volt, amely a Golf méretű prémium autók között próbál nagyot gurítani. Az itthon is gyártandó Mercedes A osztályról van szó.

Az újdonság nagy tengelytávval és tágas utastérrel indít, a folytatásról a márkánál először használt szórakoztató és kommunikációs rendszer gondoskodott. Ezen téren a Mercedes, az Audi és a BMW mögött kullogott, de a teszteket olvasva, jól működik a mesterséges intelligenciát is felvonultató rendszer, amivel szinte "beszélgetni" is lehet. Az MBUX néven futó hangvezérlés a Mercedes-Benz User Experience szavakat takarja, ami annyit jelent, hogy MB felhasználói tapasztalat vagy élmény.

A Mercedes nem csak az új A szériát mutatta be, hanem lerántotta leplet a felfrissített C osztályról, aminek az eladásait valószínűleg veszélyezteti majd a kisöcs.

Benedek Attila

Fotó: gyárak

Kapcsolódó cikkek

Mikor érdemes újraszámolni a kötelező biztosítás díját?

Mikor érdemes újraszámolni a kötelező biztosítás díját?

Életünkben számtalan olyan körülmény adódhat, amikor tanácsos felülvizsgálnunk a kötelező biztosítás díját.

Téligumi teszt 2025: itt vannak az eredmények!

Téligumi teszt 2025: itt vannak az eredmények!

A téligumi teszt eredményei megérkeztek, és kiemelt jelentőségű az autósok számára, hogy időben cseréljenek nyári abroncsokról téli gumikra.

Mikor érdemes autómentőt hívni?

Mikor érdemes autómentőt hívni?

Az autómentés nem olcsó, ezért legtöbben csak végső esetben választják. Vannak viszont helyzetek, amikor a biztonság és a helyzet gyors megoldásának érdekében azonnal hívni kell. Lássuk, melyek ezek a szituációk!