A tartalom és a SEO kapcsolata: Tippek a kiváló tartalom létrehozásához
Nem érünk el vele jobb eredményt, ha e miatt terjedelmes írásokat helyezünk el. Sokkal inkább célravezető a minőségi tartalom, ha weboldal SEO optimalizálása a cél.
Érthető üzenet
Ahhoz, hogy weboldalunk elérje a célját, vagyis az ott megjelenített szolgáltatásokat, termékeket értékesíteni tudjuk mindenképpen szöveges tartalomra van szükség. Függetlenül attól, hogy milyen jellegű az oldal, SEO szempontból is csak a témának megfelelő jól megírt szövegek fogják csak meghozni a várt eredményt.
Egy blog bejegyzésnek legyen egyértelmű üzenete. Webáruházi termékek leírásai pedig fontos, hogy minden lényeges adatot, információt tartalmazzon az adott termékről. Lehetőleg úgy, hogy további kérdése ne merüljön fel az olvasónak. Legyen világosan egyértelműen és a lehető legegyszerűbben megfogalmazva a vásárlás menete, a fizetés, a szállítás és személyes átvétel lehetőségei.
Megfelelően átgondolt és rendszerezett szöveggel kell ezeket az információkat a látogatók elé tárni. Átlátható, érthető legyen. Hibák és elütések nem megengedhetők.
Az oldal elhagyás elkerülése
Látogatóinkat nem elegendő weblapunkra csábítani és ott tartani, hanem azt is el kell érnünk, hogy eredménytelenül hagyják el azt. A látogatók visszafordulási aránya, ha csökken azzal a találati pozíciója is javul az oldalnak.
A bizalom fokozása
Ha sikerül úgy megírni a szövegeket, hogy azok minőségben mindennek megfelelnek látogatóink számára, vagyis tárgyilagosak, érthetők, helyesírási hibáktól mentesek, precízen és nem slendrián módon megfogalmazottak, az mindig bizalmat ébreszt az emberekben. Ez a bizalom készteti őket arra, hogy máskor is visszatérjenek és ajánlják is ismerőseiknek. A többszöri látogatás pedig szintén találati rangsor javulást hozhat. Ami pedig a lényeg, hogy több vásárlót, megrendelőt.
Megosztások ereje
A jól megírt szövegek könnyen fogyaszthatók a látogatók számára, mert tetszik nekik. Hasznosnak és érdekesnek találják. Úgy érzik, hogy ezt másoknak is érdemes megmutatni. Ezért saját közösségi média oldalaikon megosszák őket. Törekedni érdemes tehát, hogy tartalmaink olyan módon jelenjenek meg weboldalunkon, hogy azok könnyedén egy kattintással megoszthatóvá váljanak az olvasók számára. Minél több megosztást érünk el annál jobb helyezést kapunk a keresők találati listájában. Ez természetesen nem azonnal zajlik le, hanem egy hosszabb organikus folyamat. Türelemmel érdemes lennünk.
Tartalom és forma
A keresőmotorok számára nem elegendő, ha minden szakmai tudásunkat bevetve kiváló minőségű, valóban hasznos tartalmakat készítünk. Azt is vizsgálják, hogy azokat milyen formában kínáljuk a közönség számára. Fontos a jól megtervezett elhelyezés is az oldalon. A tagoltság, beszúrt képek – a képek elnevezései -, táblázatok, felsorolások és ismétlődő formázási módok is mind jelentőséggel bírnak.
A Google meghatározó szerepe
Világviszonylatban – Magyarországon pedig különösen – a piac csaknem egészét uraló cég elvárásai kötelező érvényűek, ha eredményesek kívánunk lenni. Az általuk kidolgozott algoritmus adja meg, hogy mi számít megfelelő tartalomnak. Ami szerencsés, hogy ezeket meg is osztják a felhasználókkal. Webmesterek számára készített leírások formájában konkrét instrukciókkal mondják meg mit várnak el tőlünk. Így könnyebben boldogulhatunk ebben az összetett feladatban.